“Osim temeljnih djelatnosti radimo na informiranju i edukaciji vlasnika, ali i ostalih građana o različitim temama koje su u svakodnevnici često puta zaboravljene. Upravo na elementima prevencije koji se odlikuju kroz edukaciju i informiranje temelji se naša suradnja sa brojnim organizacijama kao što je JVP, dimnjačari, Policija… Aktivnosti koje provodimo izvan temeljnih djelatnosti dio su naše društvene odgovornosti koju smo prihvatili kao sastavni dio poslovne politike. Osim preventivnih aktivnosti svim predstavnicima i suvlasnicima pomažemo u realizaciji projekata i provođenju mjera, a ovaj ulaz jedan je od brojnih pozitivnih primjera provođenja nekih mjera samozaštite“, uvodno je rekao direktor Rogoz.
Predstavnica suvlasnika gđa. Drakulić Draganjac opisala je njihovo iskustvo s provalnim krađama i namjerama provalnih krađa te izrazila želju da ostali građani slijede njihov primjer. „ Moram iskreno reći da nismo bili zadovoljni stanjem zgrade niti upraviteljem, kojeg smo prošle godine i promijenili. Predstavnici ulaza u zgradi stalno su u kontaktu, izmjenjujemo ideje i pratimo što i kako drugi rade. U našem ulazu (Izidora Kršnjavog 13 d) prvo smo postavili video nadzor, popravili interfon, ulazna vrata i električnu bravu. Okrečili smo prolaz i osvijetlili ga. Vrijednost ovih radova je oko 15.000,00 kn s PDV-om. Neki će reći da je to nepotrebno, ali ako se u vlastitom domu ne osjećate sigurno kako ćete dalje ulagati. Sve to smo napravili upravo kako bi se osjećali sigurnije i ugodnije“, objasnila je Draganjac Drakulić.
Stanari ovog ulaza, bili su u neugodnim situacijama kao i brojni u Karlovcu. Nedaleko ovog ulaza nalazi se dućan ispred koja se okupljaju osobe konzumirajući alkohol. Vlasnici stanova razgovarali su sa njima i mnogo puta doživjeli prijetnje, neugodne komentare. Ulaz je služio kao javni wc kao i prolaz, a bilo je i pokušaja nepoželjnog ulaska u zgradu kaže Drakulić Draganjac: „Lani smo imali situaciju s dječakom koji je pozvonio i molio da mu se otvore vrata. Kada sam ga pitala kome ide, rekao je da traži jednu baku, tu mi je odmah bilo nešto sumnjivo. Ispostavilo se da ne zna ni kako se baka zove (samo ima sijedu kosu). Par dana kasnije pročitala sam da su neke bakice na taj način opljačkane“.
Draganjac Drakulić kaže da otkad imaju zaključan ulaz, na njihovo veliko veselje, ljudi koji misle da je ulaz javni wc više ne mogu ući unutra, svjetla u prolazu odbijaju okupljanja jer su ljudi previše vidljivi, okrečen prolaz pokazuje da brinu i o vanjskom izgledu ulaza te da im nije svejedno u kakvom okruženju žive i indirektno šalju poruku da neće nikome dopustiti da im radi štetu.
„Ako netko od susjeda vidi bilo što sumnjivo odmah javlja ostalima. Imamo viber grupu i svi sve znamo, a par susjeda koji nisu u grupi odmah saznaju sve putem sms poruke, poziva ili im osobno prenesemo na kućnom pragu. Kada je neki stan prazan, pa makar i dva dana, uvijek netko od susjeda brine o njemu“, napominje Drakulić Draganjac i poručuje: „Svjesni smo da sve polazi od nas samih, da se i sami moramo pobrinuti za sigurnost i raditi na kvaliteti života. Zadovoljni smo ovim prvim koracima koje smo poduzeli, mirniji smo i osjećamo se sigurnije te ćemo se i dalje boriti protiv stvari koje nas smetaju“.
Upravo iznesena priča ulaza je živi primjer najčešćih prijevara na kućnom pragu, ali i primjene samozaštitnih sustava. „Samozaštitni sustavi smanjuju mogućnost kaznenih djela na najmanju moguću razinu“, rekao je Sunarić, policijski službenik za nadzor, planiranje i prevenciju u Uredu načelnika PU Karlovačke, te iznio nekoliko primjera djelovanja prevaranata i aktivnosti koje sami možemo poduzeti da prevarantima otežamo posao. „Prevaranti se najčešće lažno predstavljaju kao službene osobe. Jučer smo imali primjer na Baniji, gdje je 84-godišnja gospođa otvorila vrata osobi koja se lažno predstavila. Nemojte nasjedati na takve priče. Imate PRAVO TRAŽITI OSOBU DA VAM SE LEGITIMIRA. Svaka službena osoba će vam sigurno pokazati radni nalog ili dokument iz kojeg se vidi da je službena osoba. U većini slučajeva prevaranti se još predstavljaju nudeći razne usluge: od besplatnih masaža, ugovora o povećanju mirovine, poreznih savjetnika koji vam nose povrat poreza itd.“. Obzirom prilika čini lopova ne pružajte priliku lopovima. „Ne ostavljate ključeve na lako dostupnim mjestima kao što su: ispod otirača, tegli za cvijeće. Ne ostavljajte bicikle otključane. Ne puštajte nepoznate osobe u svoj dom. Nemojte davati svoje podatke, podatke o bankovnim karticama, rodbini i prijateljima kod telefonskih poziva nepoznatih osoba.“, dodao je Sunarić.
Ukoliko ipak postanete žrtva prijevare ili građe nemojte se igrati inspektora već događaj odmah prijavite policiji, pokušajte zapamtiti opis počinitelja, ne dirajte ništa prije dolaska policije, prilikom napada ne pružajte otpor jer novac ne može nadoknaditi slomljenu nogu ili rebra.
Od danas na dalje svi građani Karlovca letak: Savjeti o samozaštitnom ponašanju, mogu preuzeti na blagajni Inkasatora prilikom plaćanja računa ili ih mogu preuzeti predstavnici za svoje suvlasnike.